Romania are cel mai bun centru de preluare apeluri de urgenta 112 din UE
Centrul 112 Bucuresti – Ilfov al Serviciului de Telecomunicatii Speciale a primit premiul pentru„Cel mai bun Centru de Preluare Apeluri de Urgenta 112 din UE”, in cadrul Galei anuale a Asociatiei Europene a Numarului de Urgenta (EENA).
Romania-Japonia-SUA, drumul spre succes in nanotehnologie al romancei Ruxandra Vidu
Dupa finalizarea doctoratului in Japonia, Ruxandra Vidu si-a continuat activitatea academica la University of California Davis, unde a devenit si profesor
Activitatea academica a Ruxandrei Vidu este rasplatita cu numeroase distinctii si premii, printre care: UNESCO Silver Medal, International Exhibition for Creativity and Innovation; University of California Institute of Energy, 2001-02 Awards, UC Energy Institute Energy Science and Technology Projects; UC Davis Postdoctoral Scholars Association (PSA) Travel Award; California Energy Commission (CEC), 2002 & 2006 Energy Innovations Small Grant (EISG) Award.
Este membra a Academiei Americana-Romana de Arta si Stiinta, a publicat 4 carti si are 9 patente de inventii
In prezent este profesor asociat la University of California Davis, fondator si director a companiei Bloo Solar, unde pune in aplicare una dintre inventiile sale in panouri solare.
O companie romaneasca participa la constructia celui mai mare pod rutier din lume care va lega partea asiatica de cea europeana a metropolei Istanbul
Grup Servicii Petroliere (GSP) furnizeaza servicii integrate pentru industria offshore de petrol si gaze, in mai multe domenii: foraj marin, constructii marine, constructii hidrotehnice, transport marin, servicii de salvare si cautare pe mare, interventie in caz de poluare si instruire. Pe parcursul celor zece ani de existenta, compania a făcut investiții de peste un miliarde de euro si a derulat proiecte internationale in Marea Neagra, Marea Mediterana, Marea Nordului, Golful Persic, Golful Mexic si in zonele arctice.
Transfagarasanul- “cel mai frumos drum din lume”
Cea mai buna crema antirid din lume se fabrica in Romania. A castigat marele premiu la World Quality Selection 2014 !
De asemenea, in cadrul aceleiasi competitii, compania a fost premiata si cu Gold Award pentru noua crema GreenStem Antiaging de zi matifianta. Ambele creme au fost create pe baza unor retete moderne, care nu contine parabeni, siliconi sau coloranti.
“Suntem onorati sa fim, pentru a doua oara, premiati cu doua dintre cele mai mari distinctii acordate de Monde Selection in cadrul competitiei World Quality Selections. Acest lucru ne reconfirma faptul ca suntem pe drumul cel bun in ceea ce priveste dezvoltarea de noi produse inovatoare bazate, din ce in ce mai mult, pe ingrediente provenite din culturi de plante BIO (organice), care respecta standardele de calitate mondiale”, a declarat Susana Laszlo, director general al Cosmetic Plant.
Cosmetic Plant este unul dintre cei mai important producatorii de produse cosmetice din Romania si acum si din lume. Infiintata ca afacere de familie la Cluj-Napoca in 1991, compania a pus pe prim plan calitatea produselor fabricate. Farmacist Ileana Mester, fondatoarea Cosmetic Plant, a crezut din plin in puterea pe care natura o poate conferi stiintei si a mizat pe folosirea ingredientelor naturale in toate produsele sale.
ROMEXPO – Made in Romania pentru dezvoltarea Romaniei
In sine, targurile si expozitiile sunt reprezentarea unei economii nationale, cu toate punctele forte si slabe; o reprezentare ce nu face decat sa ajute la dezvoltarea sociala si economica in ansamblu. De peste 40 de ani, Centrul Expozitional ROMEXPO aduce in fata vizitatorilor si expozantilor cele mai importante evenimente adaptate necesitatilor pietei. Iar zilele de participare la targuri si expozitii sunt poate cele mai efervescente perioade din activitatea unei companii.
Dand timpul inapoi, in primii sai ani de activitate ROMEXPO organiza doar cateva targuri, si acelea cu caracter general, dar un lucru important, si poate uitat, este acela ca de ROMEXPO se leaga inceputurile a foarte multor firme romanesti care au devenit ulterior companii foarte mari si datorita participarii lor an de an la aceste targuri.
Prezentul inseamna o cu totul alta dimensiune a afacerii pentru ROMEXPO, un calendar de evenimente foarte dens, intr-un alt context economic intern si international. Un scurt si revelator exemplu poate fi anul 2013. Acesta a insemnat pentru ROMEXPO reunirea celor mai importante targuri si evenimente din domenii de interes diferite, in cadrul carora atat specialistii, cat si publicul larg au putut sa isi construiasca o imagine de ansamblu asupra ariilor economice carora s-au adresat.
Astfel, in prima jumatate a anului 2014, ROMEXPO a organizat 17 targuri si expozitii, a gazduit si a facilitat organizarea altor 8 targuri si expozitii ale partenerilor, 2 concerte, 2 spectacole pentru publicul larg si 30 de congrese, seminarii si conferinte, fiind vizitat de 258.000 de persoane.
In prezent, ROMEXPO, organizator international se afla intr-un proces de globalizare. Ce inseamna acest proces? Daca inainte un targ era definit de locul unde se desfasura, acum el este definit de organizatorul care il opereaza, iar aceasta este o provocare mare pentru companie. In acest context ROMEXPO isi calculeaza urmatorii pasi, in special in directia colaborarii internationale si a dezvoltarii regionale.
Peste 10 ani ROMEXPO nu va fi la fel, se va adapta in permanenta la schimbarile ce se ivesc in fiecare zi.
Cum poate fi definit pe scurt ROMEXPO? Un spatiu de afaceri pentru toata lumea. De la companii globale pana la asociatii de familie. Pentru IMM-uri insa, targul inseamna foarte mult. Este in mod real, singura ocazie pe care o are un IMM, in mod organizat, sa ia contact cu cele mai mari companii din domeniul lui si cu clientii acestora.
Din aceasta perspectiva ROMEXPO ofera posibilitatea ca orice IMM sa se prezinte foarte bine in fata potentialilor sai clienti, sa atraga atentia asupra afacerii sale.
ROMEXPO este un proiect nu numai Made in Romania, dar care creeaza pentru Romania, care sprijina dezvoltarea Romaniei!
ROMEXPO este, mai ales in aceasta perioada, un energizator. Marea lectie, din criza ultimilor ani, pentru ROMEXPO, este ca o astfel de perioada poate fi depasita doar plecand de la premisa ca va trebui sa fii de 10 ori mai creativ, sa demonstrezi flexibilitate si apropiere fata de client. Exista nenumarate moduri de a capta energia oamenilor de afaceri, de a-i aduce la un loc si a-i face in primul rand increzatori in posibile rezultate pozitive in viitor, iar ROMEXPO lucreaza la aceste deziderate zi de zi, eveniment cu eveniment.
Dorim sa subliniem acest lucru mai mult decat toate celelalte beneficii ale targului (contacte noi, obtinerea unor informatii de piata, evaluarea competitiei, a noutatilor, a schimbarilor din companii etc) intrucat aceasta calitate face ca targurile si expozitiile sa fie si mai importante in viitor, in contextul unei abundente informationale si a unei dezvoltari, am putea spune excesive, a mediului online.
Catalin Trifu, Director General, ROMEXPO S.A. este de parere ca “Intalnirile fata in fata sunt acum mai importante ca oricand, fiind un element indispensabil pentru o dezvoltare economica. Ori targurile si expozitiile ofera tocmai acest avantaj, unul incontestabil si deloc de neglijat”.
Fie ca vorbim despre domenii precum agricultura, turism, industrie, ospitalitate si multe altele, ROMEXPO detine si organizeaza cate un eveniment specific pentru fiecare dintre acestea. INDAGRA – Targ international de produse si echipamente in domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii si zootehniei, Targul de Turism al Romaniei, TIB – Targul international tehnic Bucuresti, CONSTRUCT EXPO – Targ international de tehnologii, echipamente, utilaje si materiale pentru constructii, DENTA – Expozitie internationala de produse si echipamente pentru medicina si tehnica dentara sau BIFE-SIM – Targul international de mobila, echipamente si accesorii sunt doar cateva exemple din ceea ce ROMEXPO aduce an de an in fata vizitatorilor si expozantilor.
Calitate, profesionalism si adaptabilitate!
ROMEXPO – un proiect autentic romanesc ce contribuie activ la dezvoltarea Romaniei.
9 medalii de aur si 11 de argint pentru vinurile romanesti
Cele 9 medalii de aur au fost obtinute de:
• Feteasca Neagra Egregio 2013 (Vincon)
• Floare de Luna Privat Reserve Feteasca Neagra 2013 (Cramele Halewood)
• Floare de Luna Privat Reserve Feteasca Alba 2013 (Cramele Halewood)
• Grasa de Cotnari 1982, Vinoteca, (Cotnari)
• Grasa de Cotnari 2000, Vinoteca, (Cotnari)
• Mosia de la Tohani Special Reserve 2011 (Domeniile Viticole Tohani)
• Origini Cabernet Sauvignon 2011 (Budureasca)
• Sable Noble Alb 2013 (Crama M1 Atelier Murfatlar)
• Solo Quinta White 2013 (Recas)
”Concours Mondial de Bruxelles” este un concurs international de vinuri, care are loc anual, incepand cu anul 1994. “Concours Mondial “ evalueaza peste 8000 de vinuri din intreaga lume in fiecare an.
O romanca de 10 ani a castigat un concurs de dramaturgie organizat in Londra
Claudia Mihale, eleva in clasa a V-a la Scoala Metropolitana ARC, a reprezentat Romania la aceasta competiţie, fiind cel mai tanar participant.
Piesa Claudiei, intitulata „The Friendly Yeti”, a concurat cu sute de texte din 25 ţari.
Medalia de aur in cadrul competitiei mondiale Best in Biz Awards EMEA- Un proiect implementat de romani pentru romani.
Proiectul „Proces educațional optimizat in viziunea competentelor societatii cunoasterii” implementat de catre Ministerul Educatiei Nationale, prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externa (MEN-UMPFE), in parteneriat cu SIVECO Romania si Universitatea Naționala de Aparare „Carol I”, a fost distins cu medalia de aur la categoria „Most Innovative Product of the Year”, in cadrul competitiei mondiale Best in Biz Awards EMEA.
Best in Biz Awards este singura competitie independenta de business ce este jurizata de membri ai presei si analisti de business.
Castigatorii Best in Biz Awards 2014 EMEA au fost desemnati prin note individuale primite din partea unui juriu format din 16 personalitati de la publicatii si emisiuni radio-TV de top din Germania, Elvetia, Belgia, Olanda, Israel, Emiratele Arabe Unite, Irlanda, Anglia, Brazilia.
SIVECO Romania este liderul caselor romanesti de software si unul dintre liderii regionali de succes in domeniul eLearning, eHealth, eAgriculture, eCustoms, eGovernment si eBusiness din Europa Centrala si de Est. Compania dezvolta si exporta solutii IT si proiecte de consultanta cu valoare adaugata ridicata catre tari din Comunitatea Europeana, Orientul Mijlociu, Africa de Nord si spatiul Comunitatii Statelor Independente.
Compania a fost infiintata in 1992 si are, la nivel international, peste 1.000 de angajati.
Adresandu-se organizatiilor private si publice, SIVECO Romania s-a specializat in executia de proiecte informatice complexe si de mare amploare.
De-a lungul celor 22 de ani de existenta, compania si-a construit o reputatie solida, fiind recompensata cu peste 180 de premii interne si internationale.
Institutul de Cercetari pentru Acoperiri Avansate – ICAA S.A.- performanta recunonoscuta la nivel mondial in cercetarea si dezvoltarea de protectii de inalta tehnologie prin vopsire si microproductia de lacuri si vopseluri.
Produsele ICAA sunt produse premium, competitive pe plan mondial, scopul principal al Institutului in ultimii ani fiind crearea de acoperiri ecologice inteligente. Activitatea stiintifica a cercetatorilor ICAA este recunoscuta international prin numeroasele premii obtinute : medalia de aur pentru „Lacuri de impregnare termorezistente, ecologice” si pentru „Compozitii peliculogene de impregnare termorezistente, ecologice” si premiu special pentru „Nano materiale compozite modificate de lunga durabilitate” la Concursul International de la Bruxelles – EUREKA, 2 medalii de aur la Targului International de Inventii din Orientul Mijlociu, premiul Special ARCA la Salonul International de la Zagreb (Croatia), pentru inventia „Nanomateriale avansate pentru protectia pe termen lung a metalului si otelului din constructii”, medalia de aur pentru „Nanomateriale avansate pentru protectia pe termen lung a metalului si otelului din constructii” la Salonului International de Inventii si Investitii de la Moscova, 2 medalii de aur la Salonul International de la Bruxelles, 2 medalii de aur la Salonului International de Inventii, Cercetare Stiintifica si Tehnlogii Noi „INVENTIKA, medalie de aur la Salon International al Inventiilor, Tehnicilor si Produselor Noi de la Geneva
Cooperativele mestesugaresti Romano ButiQ din Romania– in primele 10 cele mai bune idei de inovare sociala la nivel european
Mesteshukar ButiQ (MBQ), reteaua de intreprinderi de economie sociala, denumite Cooperativele “Romano ButiQ”, isi propune revalorizarea meseriilor traditionale rome.
Cooperativele Romano ButiQ ofera sansa unei dezvoltari reale celor care doresc sa revalorizeze mestesugul traditional rom, aducandu-l in prezent si in fata publicului larg.
Actionand ca mici afaceri sociale prin care mestesugarii romi au posibilitatea de a produce si de a comercializa bunuri, cooperativele se bazeaza, in principal, pe dorinta de munca si pe cererea pe piata a produselor manufacturate din materii prime ca lemnul, rachita, fierul, argintul, alama, cuprul sau aluminiul.
Demersul inlesneste totodata conservarea traditiei si identitatii rome si nu in ultimul rand sporirea diversitatii cultural intr-o societate lipsita de prejudecati si discriminare.
Aici gasiti studiul realizat de Romano ButiQ despre mestesugurile rome
Pornind de la convingerea ca practicarea mestesugurilor traditionale poate reprezenta o solutie economica viabila, precum si o modalitate de pastrare a identitatii culturale a etniei romilor si continuand activitatile din cadrul proiectului Romano Cher – Casa Romilor, in cadrul caruia au fost infiintate 30 de cooperative mestesugarești, asociația Romano ButiQ duce mai departe traditia unui comportament legendar care prin maiestrie si daruire transmite din generatie in generatie pasiunea pentru mestesugurile autentice si produsele de calitate.
Suntem adeptii unui trai sanatos, cu tot ce presupune el: activitate cat mai multa in aer liber, hrana sanatoasa, timp sufficient petrecut cu familia si prietenii.
Tot “Bunatati din Natura” e marca inregistrata sub care preparam fructele obtinute din recolta proprie sau luate de la gospodarii din zona. Fara procesare industriala, fara chimicale, fara indulcitori sintetici, doar lamai, menta din gradina, scortisoara, pastai de vanilie si fructe sanatoase romanesti.
Am pornit la drum din dorinta de a oferi ce e mai bun in natura, produse simple si sanatoase.
Producem din fructe romanesti alese, spalate, curatate una cate una, fierte in sarje de maxim 4 kg.
Am inceput prin a reproduce retelele bunicilor: gem de prune moldovenesc, dulceata de cirese albe, suc de agurida si alte cateva, la care am avut norocul sa putem adauga o descoperire interesanta, o carte de bucate de prin anii 60, o enciclopedie despre posibilitatile de atunci de conservare.
Ne-am bucurat ori de cate ori o bunica ne-a mai impartasit vreo reteta si astfel am ajuns sa avem 27 de sortimente ambalate la borcan. La acestea se adauga siropurile, care au insemnat si ele destul de multa migala si atentie, si sa nu uitam sucul de struguri verzi ( suc de Agurida).
Fiecare borcan obtinut este o bunatate din natura, nu un produs de masa !
“Bunatati din Natura” inseamna preparate pe baza de fructe si legume, astfel incat sa ne putem bucura de ele chiar si atunci cand sezonul lor s-a incheiat. Cand vine toamna putem fi mandri cu camara noastra plina cu bunatati. Toate fructele procesate provin din comunele din județul Vrancea, Romania: Vartescoiu, Odobesti, Jaristea, Cotesti, Bolotesti, Suraia, Mera – de la oameni care muncesc si care isi iubesc pamantul natal.
Un alt motiv pentru a face acest lucru este dorinta de a crea efecte sociale in regiune. Producatorii au unde livra marfa si nu mai sunt tentati sa isi vanda terenurile sau sa le lase necultivate. Membrii comunitatii deveni in acest fel consumatorii si generatori de valoare adăugata”- Ramona Grigoriu, Bunatati din Natura.
“Bunatati din Natura” este un brand 100% romanesc, a carui reteta de success a constat in imbinarea intre dragostea si respectul pentru natura, tara, traditie, comunitate, profesionalism si exigenta si excelenta calitativa.
Povestea acestui salon, povestea mea este aceea a unei calatorii in cealalta jumatate a globului timp de mai bine de 10 ani, in care am avut acest vis: sa revin in locul in care m-am nascut si care mi-a lipsit intotdeauna pentru a crea ceva trainic peste ani. Este de asemenea o poveste despre multi ani de studiu, de munca, de perseverenta, de renuntari si sacrificii.
Este si povestea unei culturi extraordinare de care m-am indragostit, care m-a invatat ca frumusetea este mai presus de toate, sanatate si o stare de armonie intre trup, minte si suflet.
In acelasi timp Japonia m-a invatat printre altele, ca pentru a oferi servicii in domeniul frumusetii sunt necesare mult studiu si multa stiinta. Asa se face ca la scurta vreme dupa ce am ajuns in Japonia am urmat timp de un an de zile cursurile uneia dintre cele mai prestigioase scoli de estetica profesionala: Miss Paris. Anul petrecut la Miss Paris pot spune fara nici un dubiu ca se aseamana cu un an de armata.
In primul rand totul este predat ca o stiinta (stiinta de a trata si ingriji pielea, stiinta tratamentelor corporale, stiinta epilarii, stiinta comunicarii intre cosmeticiana si clienta, etc.) si se pune accent pe cunoasterea in detaliu a domeniului, oferindu-se informatii de medicina, chimie, biologie si imbinandu-se foarte bine cele mai noi tehnici cu cele traditionale. Abordarea este, in esenta, una riguroasa, orice tratament fiind vazut ca o procedura, ca un ritual foarte clar, precis, exact.
In al doilea rand este o scoala a vietii, in care esti invatat sa fii disciplinat, sa iti apreciezi si sa iti respecti clientii, sa fii cu alte cuvinte un profesionist. Disciplina si precizia muncii japoneze este de altfel recunoscuta in toata lumea.
Toate acestea mi-au placut foarte mult si in plus am putut ulterior sa realizez ca m-au pregatit pentru exigenta si standardele extrem de ridicate ale serviciilor in saloanele in care am ajuns sa lucrez.
…….. am revenit in Romania si sunt fericita ca astazi pot sa impartasesc cu familia, prietenii si clientii mei tot ceea ce cunosc si iubesc din cultura japoneza deschizand Japan Stone Spa, afacere de succes care aduce in Romania putin din Japonia”- Antoaneta Manea, administrator Japan Stone Spa
Dr. Pavel a absolvit cu o diploma de fizica la Universitatea din Bucuresti in 1976. A fost distins cu Premiul Academiei Romane in 1991 și a obtinut doctoratul in fizica la Institutul Roman de Fizica Atomica in anul 1992.
A castigat „Prix International de l' Organisation Mondiale de la Presse Periodique”, și o medalie de aur la Concursul EUREKA, de la Bruxelles, pentru inventii care au dus la crearea CD – ROM-ul Hyper. Dr. Pavel a publicat mai mult de 40 carti și articole, este titularul a 62 de brevete si cereri de brevete.
In doar 6 ani, compania Te Rox-Prod, condusa de Doina Cepalis, cu sediul in Pascani, a reusit sa se impuna ca lider mondial in productia de echipamente de siguranta pentru copii.
Drumul spre succes a inceput in 2007, cu un capital de 10.000 de euro si cu un parteneriat cu compania franceza Team Rex, pentru care Doina Cepalis, fosta proprietara a unei fabrici de confectii falimentara, a produs scaune pentru masini, sub marca acestora.
Dupa un an a inceput productia produselor proprii, huse si centuri de siguranta pentru scaune auto pentru copii, sub sigla Te Rox-Prod. In 6 ani, cifra de afaceri a crescut de la 230.000 euro la 22 de milioane de euro. Produsele Doinei Cepalis sunt confectionate in 5 fabrici, in Iasi, Pascani si Roman si exportate in 52 de tari. Printre clienti se numara giganti precum Ferrari si Disney.
Creatoarea originara din Timisoara, in prezent stabilita la Paris, a lucrat alaturi de faimosul Marc Jacobs pentru Louis Vuitton si de Stephane Rolland, fost creator pentru Balenciaga si designerul preferat de Festivalul de Film de la Cannes.
In premiera pentru moda romaneasca, una din creatiile Silviei a fost expusa la Muzeul Postei Franceze din Paris- una dintre atractiile cheie ale metropolei franceze si un simbol al vietii urbane pariziene contemporane.
Creatiile Silviei au fost prezente doua sezoane la Salonul Premiere Vision Pluriel si in 2013, a fost inclusa pe lista expozantiilor in cadrul prestigiosului salon international de moda “Who’s Next Paris”, eveniment ce presupune expunerea unei game complete de produse de moda ce impun tendintele pentru un an.
Colectiile Silvia Terziu, urmeaza o linie elaganta si minimalistica, rafinata si feminina. Materialul preferat este matasea, sifon din matase, broderiile manuale si materialele fluide, lejere, elegante.
Colectia Vara 2014, „RENNAISSANCE”, este o colectie cu foita de aur, care straluceste sub razele soarelui timid care apare primavara, si care ne orbeste vara.
Puteti gasi creatiile Silviei in magazine din Romania, Paris, Milano si Los Angeles si pentru mai multe informatii va invitam sa accesati urmatorul site http://www.silviaterziu.com/
Romanul Ionut Budisteanu, a inventat un sistem de automatizare computerizata prin care un automobil se poate conduce singur !
Inventia sa l-a propulsat in topul celor mai influenti adolescenti din lume !
Ionut Budisteanu, tanarul de 19 ani care a gandit si a perfectionat un sistem de automatizare computerizata prin care un automobile se poate conduce singur, a fost inclus de revista Time, pe locul 9 in topul celor mai influenti 16 adolescenti din lume, fiind in acelasi timp singurul dintre acestia care a demonstat excelenta intr-un domeniu stiintific si tehnic.
Producţia uleiului de canepa la Salonta a inceput in 2008. Fabrica a fost construita de la zero cu fonduri europene, inceputul nu a fost uşor,dar in prezent fabrica are comenzi in așteptare ce se intind pe cateva luni. Materia prima, canepa industriala, provine in proportie de 99 la suta din import. Şi tot strainii sunt primii interesati de produsele alimentare sau cosmetice făcute din canepa, doar 20% din producția fabricii ajungand pe rafturile magazinelor din Romania. Astfel, putem afirma cu mandrie ca uleiul de canepa made in Romania a cucerit piata europeana !
Andrei este autorul uneia dintre cele mai de succes carti de programare din lume, Modern C++ Design, despre care se spune ca a revolutionat celebrul limbaj de programare C++, ajungand astfel sa il cunoasca foarte bine pe Bjarne Stroustrup, inventatorul C++. Totodata, impreuna cu Walter Bright, el este si creatorul unui nou limbaj de programare, D.
Ca domeniu de cercetare, Andrei prefera Natural Language Processing (Procesarea Limbajului Natural) pentru ca el considera ca programarea este o combinatie de matematica si rigoare, de creativitate literara si de expresivitate literara.
Andrei a devenit mentor Tech School-proiect initiat de UPC si care ofera sansa tinerilor pasionati de tehnologie sa isi puna in practica ideile menite sa schimbe lumea in care traim in bine- deoarece crede ca traim deja intr-o societate a ideilor, dorindu-si sa incurajeze cercetarea si antreprenoriatul, precum si dezvoltarea talentului tinerilor pasionati de programare si tehnologie.