Avantaje economice in Japonia

Japonia este a 3 a economie la nivel mondial si a inregistrat in anul calendaristic 2010, un PIB de 6.346,3 miliarde dolari ( conform datelor publicate de Statistic Bureau ).
Conform ultimelor statistici oficiale japoneze, in anul 2012 s-a inregistrat o crestere economica de 1,8% fata de anul fiscal 2011.

FORTA DE MUNCA 

  • Forta de munca nipona, este superior educata, disciplinata si motivata;
  • Muncitorii japonezi sunt printre cei mai productivi din lume.

INFRASTRUCTURA

  • Este una din cele mai moderne si complete infrastructuri : sosele, autostrazi, cai ferate, aeroporturi, porturi si telecomunicatii pentru distributia tuturor tipurilor de bunuri si servicii;
  • Investitiile in acest domeniu si proiectele de mentenanta si extindere a facilitatilor publice sunt de mare amploare

AGRICULTURA 

  • Agricultura asigură ¾ din necesitatile populației in produse alimentare. Japonia trebuie sa importe 60% din alimente.
  • Ramura principală este cultura plantelor
  • In ultimii ani se inregistreaza o crestere substantiala a suprafetelor plantate cu pomi fructiferi.
  • În sectorul zootehnic preponderent se cresc bovine și porcine. O îndeletnicire a japonezilor este pescuitul organizat iîn baza uneia dintre cele mai dezvoltate flote de pescuit din lume, cu un numar impresionant de porturi specializate (peste 600). Japonia ocupă locul 3 în productia mondială de pește după China și Peru.
  •  Cultura plantelor: orez, trestie, ceai, legume, pomi fructiferi
  • Sericicultura: creșterea viermilor de mătase
INDUSTRIE
  • Principalele industrii in Japonia : industria siderurgica, industrie chimica, industria textila, industria constructoare de masini.
  • Japonia este puternic dependentă de importul de materiale de constructii și carburanti.
  • Japonia are o industrie complexa și cu un inalt nivel tehnologic (deține 60% din roboții industriali din lume), ce antreneaza peste o patrime din populația activa. Ocupa locuri fruntașe pe Glob în metalurgia neferoasă (fontă, oțel) și neferoasă (mai ales aluminiu și plumb), electronică, constructii navale (circa o treime din tonajul lăsat la apă), aurovehicule (cel mai mare producător de autoturisme, fiind depășită doar de SUA), prelucrarea lemnului, petrochimie, celuloză și hârtie, telxtile, etc.
  • Marile concentrări industriale sunt Keihin, Hanshin, Chukyo, Kitakyushu, dar industria este bine reprezentată în mai toate centre urbane. Cele mai importante companii sunt: Sony,Toshiba, Fujitsu, Nikon, Panasonic și Canon la producția de electronice; Toyota, Honda, Nissan și Mitsubishi la producția de automobile; Hitachi în industria IT.
INVESTITII
  • Investitori locali si straini au acces liber la o paleta variata de produse bancare la institutiile financiare locale sau la filialele bancilor straine din Japonia;
  • Banca de dezvoltare a Japoniei acorda credite pe termen lung;
  • In afara programelor de creditare a investitiilor autoritatile locale nipone ofera stimulente care includ amortizarea atractiva a activelor , amanari de plata a taxelor pentru achizitionarea/modernizarea unor active specifice, scutiri de taxe in domeniul funciar si imobiliar si subventii  pentru constructii;
  • cele 47 de prefecturi nipone ofera programe de creditare pornind de la 750.000 USD si pana la 3,75 mil USD pentru stimularea companiilor in implicarea in mediul de afaceri local
  • nivelul mediu al taxelor vamale aplicate in Japonia este la ora actuala unul din cele mai scazute din lume si anume 3,6 %
  • Japonia a marit nr. produselor scutite de taxa la import la circa 3000 din cele din peste 7000 listate in tariful vamal
  • Majoritatea bunurilor sunt „liber importabile”, pentru importul lor nefiind necesara o licenta
 POPULATIE SI ECONOMIE 
  • Japonia este localizată în Asia de Est, pe un lanț de insule aflate între Oceanul Pacific și Marea Japoniei, la est de Peninsula Coreeană în nordul Oceanului Pacific, fiind formată din 4 insule importante, ce reprezintă un procent de aproximativ 95% din teritoriul Japoniei: Honshu (227414 km2), Hokkaido (78411 km2), Kyushu (42600 km2) și Shikoku (17800 km2), plus numeroase insule mici.
  • Piata japoneza dispune de o extraordinara capacitate de absorbtie fiind a 2a din lume din acest punct de vedere dupa USA;
  • Achizitiile populatiei nipone se ridica anual pe cap de locuitor la peste 8.000 USD;
  • Consumatorii japonezi sunt inclinati sa plateasca mai mult pentru o calitate superioara